نکاتی در مورد اجاره ماشین

يکشنبه 7 آبان 1396
15:10
محیا یوسفی

چه چیزهایی در مورد اجاره ماشین باید بدانیم

نکات زیر را قبل از جستجو برای اجاره ماشین مد نظر داشته باشید:

اندازه و سایز

اندازه خودرو در قیمت قابل پرداخت توسط شما تاثیرگذار است. واژه هایی از قبیل “جمع و جور”، “سایز متوسط”، “لوکس” در بین شرکت های اجاره ماشین در تهران دارای معنای متفاوت می باشد. به منظور نشان دادن سایز خودرو، شرکت های اجاره خودرومدل هایی ارائه می دهند یا تعداد افرادی که به صورت ایمن با این خودرو قابل حمل هستند را اعلام می کنند.

خرید و مقایسه

خودروی مورد نظر خود را در وبسایت های مختلف جستجو کنید. برای دستیابی به بهترین قیمت، از وبسایت های شخصی اجاره خودرو و وبسایت های مقایسه قیمت استفاده کنید.

پیشنهادات و تخفیفات ویژه

اگر زمان سفر شما انعطاف پذیر و قابل تغییر است، ممکن است بتوانید خودروی مورد نظر خود را هنگامیکه قیمت ها شکسته می شوند کرایه کنید. سعی کنید جستجوی خود را برای کرایه خودروی دنده ای برای مدت زمان نیاز خود با قیمت ویژه انجام دهید. اگر چند روز قبل از زمان مورد نظر آن را رزرو کنید می توانید قیمت های پایین تری برای آن پرداخت کنید یا اینکه خودرو را به همراه بلیط هواپیما یا هتل رزرو کنید. محدودیت های مربوط به تخفیف های ویژه از قبیل تاریخ هایی که این پیشنهادات و تبلیغات در دسترس خواهند بود را مورد مطالعه قرار دهید.

قیمت ها

قیمت های تبلیغ شده برای اجاره ماشین در تهران ممکن است ایده دقیقی از قیمت های پرداختی آنها در اختیار شما قرار ندهد. سعی کنید قیمت های کرایه ای را با یکدیگر برای خودروهای مختلف مقایسه کنید که شامل تمامی هزینه های مربوط به امکانات مختلف می باشد.

برخی هزینه ها به هنگام رزرو آنلاین خودرو به شما اعلام می شوند اما شما قبل از مراجعه به دفتر اجاره خودرو برای برداشتن خودروی مورد نظرتان نمی توانید از تمامی هزینه ها باخبر باشید. قرارداد خود را با دقت بخوانید و نگاهی به هزینه ها و جریمه های مربوط به اتفاقات خاص مانند تصادف نیز بیاندازید.

پیشینه جرائم گواهینامه

بسیاری از شرکت های اجاره ماشین، گزارشی از پیشینه جرائم رانندگی شما را درخواست می کنند و مواردی را که مغایر با استانداردهای شرکت باشند را رد می کنند. حتی اگر شما تمامی مراحل مربوط به رزرو خودرو را نیز انجام داده باشید، شما به یکی از دلایل ذکر شده در پایین قادر به این کار نخواهید بود:

  • رانندگی بی احتیاط
  • عدم رعایت قوانین مربوط به کمربند ایمنی
  • تصادفات فارغ از اینکه شما مقصر باشید یا خیر
  • ترک محل حادثه
  • رانندگی با گواهینامه غیر معتبر، تعلیق شده یا فاقد اعتبار

پیش از انجام مراحل رزرو و اجاره ماشین از شرکت مورد نظر درباره گزارشات مربوط به پیشینه جرائم سوالات خود را بپرسید.

پرس و جو در مورد قیمت

به منظور اجتناب از شگفت زدگی به هنگام پرداخت، پیش از اجاره خودرو تهران از شرکت مورد نظر قیمت خودروی مورد نظر خود را بپرسید.

مالیات

شرکت کرایه خودرو مالیات مربوط به شهر، استان یا کشور – به همراه مالیات مربوط به شرکت – را به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد. شما ممکن است هزینه های دیگری از قبیل “هزینه گواهی خودرو” یا “هزینه بازیابی انرژی” را نیز مشاهده کنید.

هزینه های تحویل زودتر یا دیرتر از موعد

همیشه تحویل زودتر از موعد خوب نمی باشد. برخی شرکت ها هزینه ای را از افرادی که خودرو را بیش از 24 ساعت قبل از موعد ذکر شده در قرارداد تحویل می دهند دریافت می کنند. اگر قصد دارید این کار را بکنید با کارشناس آژانس مربوطه مشورت کنید.

آیا کمی دیر کرده اید؟ برخی شرکت ها زمان محدودی را برای افرادی که خودرو را دیرتر تحویل می دهند بدون جریمه در نظر می گیرند که زمانی کمتر از 30 دقیقه است. اما، ممکن است شما مجبور به پرداخت کرایه یک روز کامل برای اقلامی چون سیستم جهت یابی و امکان پوشش مسئولیت باشید. اگر تاخیر شما بیش از نیم ساعت است با شرکت مورد نظر تماس بگیرید تا مطمئن شوید بهتر است جریمه آن روز را پرداخت کنید یا قرارداد خود را تمدید کنید.

هزینه های برون استانی

قبل از برنامه ریزی سفر خود مطمئن شوید که آیا شرکت اجاره ماشین تهران به شما اجازه خروج از استان یا محدوده ای که خودرو را کرایه کرده اید را دارید. همچنین در خصوص هزینه های اضافی که بابت خروج از استان باید بپردازید نیز پرس و جو کنید.

هزینه های به هنگام تحویل

آیا قصد دارید خودرو را در محلی به غیر از محلی که آن را دریافت کرده اید تحویل دهید؟ شما ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اندکی بابت این موضوع باشید.

هزینه های تجهیز امکانات

اگر علاقه مند به نصب امکانات اضافی بر خودروی کرایه ای خود هستید – مانند سیستم مسیریاب یا صندلی کودک – شما باید شاید لازم باشد هزینه ای بابت آن پرداخت کنید. این اقلام را از قبل رزرو کنید، میزان در دسترس بودن این اقلام در مکان های مختلف، متفاوت است.

هزینه های مربوط به راننده اضافی

آیا می خواهید از مسئولیت های رانندگی سرباز زنید؟ برخی شرکت های کرایه خودرو بابت راننده اضافی هزینه ای را به مبلغ قرارداد شما اضافه می کنند حتی اگر آن شخص همسر شما باشد.



[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اجاره ماشین تهران - تشریفات سورنا سیر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]