دزدیده شدن خودرو اجاره ای

سه شنبه 23 آبان 1396
18:03
محیا یوسفی

هیچ کس علاقه ندارد به صدمه دیدن یا دزدیده شدن خودروی اجاره ای خود فکر کند که باعث می شود تعطیلات آنها خراب و تلخ شود اما دانستن عواقب این موضوع امری بسیار مهم می باشد. این موضوع باعث می شود شما قبل از اجاره خودرو خود از بیمه بودن آن اطمینان حاصل کنید.
شما قبل از آغاز سفر خود نیاز دارید که تحقیقاتی در خصوص دانستن شرایط و مقررات اجاره خودرو خود انجام دهید و اطلاعات مربوطه را بدست آورید. همچنین باید از محدودیت های قید شده در قرارداد خود با شرکت اجاره خودرو مطلع باشید.

Stolen-car-rental

اقداماتی که در صورت دزدیده شدن خودروی اجاره ای خود باید انجام دهید

  • در ابتدا باید گزارش دزدی را به پلیس اطلاع دهید و اگر وسایل شخصی شما درون خودروی ربوده شده بوده است نیز پلیس را از آن باخبر سازید.
  • شما همچنین باید شرکت اجاره خودرو را نیز از ای موضوع باخبر سازید و به آنها اطلاع دهید که گزارش سرقت را به پلیس داده اید.
  • شرکت اجاره خودرو مبلغی طبق قرارداد فی ما بین شما را جریمه خواهد کرد. حتما یک کپی از قبض رسید یا گزارش اتفاقات با خود همراه داشته باشید. میزان اعتبار مالی شما بر اساس میزان بیمه ای که برای خودرو اجاره شده خود خریداری کرده اید سنجیده خواهد شد.

آیا شرکت بیمه هزینه های مربوط به خودرو سرقت شده را به شما می پردازد

بسیاری از شرکت های بیمه هزینه های مربوط به سرقت را تحت دو شرط مورد پوشش قرار نمی دهند: سرقت ناشی از سهل انگاری و بی تفاوتی شما، سرقت در شرایط شکسته شده قوانین و مقررات قرارداد شما.
اگر شرکت بیمه قرار باشد هزینه های مربوط به سرقت را به شما بپردازد قطعا یک کپی از گزارش پلیس را از شما درخواست خواهد کرد.

آیا باید کل قیمت خودرو اجاره ای سرقت شده را بپردازم

این موضوع بستگی با این دارد که خودروی خود را در چه مکانی و از چه شرکتی اجاره کرده اید. اگر این اتفاق در نیوزلند یا استرالیا برای شما رخ دهد شما فقط باید مبلغ جریمه قید شده در قرارداد را بپردازید و تنها مبلغ پرداختی توسط شما محدود به این عدد خواهد بود و نیازی به پرداخت کل قیمت خودرو نیست.

در آمریکا و کانادا داستان کمی متفاوت است. اگر شما از کشور دیگری به آمریکا سفر کرده باشید، قید کردن کشور محل اقامت شما بسیار مهم می باشد. این ممکن است روی قیمت گذاری تأثیر بگذارد همچنین بر روی مبلغ و شررایط بیمه نیز تاثیر گذار است. زیرا پرداخت خسارات ناشی از صدمات به خودرو معمولا برای برخی از مسافران ورودی اجباری است.

اهمیت بیمه پرداخت ضرر و زیان

مبلغ این بیمه وابسته به نوع خودرو و شرکت ارائه دهنده این بیمه متفاوت است. این بیمه باعث می شود اعتبار شخص کرایه کننده خودرو افزایش یابد. با این حال شما همچنان باید مقید و پایبند به اصول و قوانین ذکر شده در قرارداد اجاره ماشین خود باشید.

اطمینان حاصل کنید هزینه های شما تحت پوشش قرار می گیرد

آیا اطلاعات خود را در فرم های مربوطه به درستی پر کرده اید؟ مطمئن شوید که کشور محل تولد خود را به درستی انتخاب کرده باشید که مبلغ دقیق هزینه های شما مشخص شود.

آیا بیمه سفر معتبر تهیه کرده اید؟ بسیاری از این برنامه های بیمه ای شامل مبلغ مشخصی برای خودروهای اجاره ای می باشند. به هنگام خرید بیمه شما می توانید برای هر وسیله شخصی که در سفر به همراه خواهید داشت بیمه تهیه کنید.

با جزئیات شرایط قرارداد اجاره ماشین خود آشنا باشید. به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از خودروی اجاره ای خارج از محدوده جاده های قید شده در قرارداد خود را دارید ممکن است بیمه شما لغو شود.

در استرالیا، نیوزلند، بریتانیا شما می توانید یک سری تخفیف های ویژه بر روی بیمه خود به هنگام خرید دریافت کنید. با این روش از میزان مسئولیت های خود می توانید بکاهید. این امر باعث می شود در برخی موارد میزان مسئولیت پرداخت هزینه های خسارت شما به صفر نیز برسد. مواردی که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند را به دقت کنترل بفرمایید.


برچسب ها: اجاره خودرو ,
[ بازدید : 200 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اجاره ماشین تهران - تشریفات سورنا سیر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]